Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod znane marki i firmy technologiczne w atakach phishingowych.
Prawie połowa wszystkich ataków phishingowych w ostatnich miesiącach została przeprowadzona przez hakerów, którzy podszywali się pod LinkedIn. Ponadto hakerzy wykorzystali także loga Adidasa, Adobe i banku HSBC.
Adidas kontakt telefon zapewnia kompleksową i osobistą obsługę klienta dla konsumentów i pracowników. Celem jest obsłużenie szybko, skutecznie i w przyjemny sposób.
Platformy społecznościowe nadal są najpopularniejszymi markami wykorzystywanymi w atakach phishingowych – wynika z danych analityków Check Point Research.
W kwietniu, maju i czerwcu LinkedIn był najpopularniejszą marką, pod którą podszywali się hakerzy podczas ataków phishingowych. Liczba przypadków z udziałem tego portalu społecznościowego nieznacznie spadła z 52 proc. w I kwartale do 45 proc. w II kwartale. Jednocześnie badania Check Point Research wykazały, że to właśnie sieci społecznościowe są nadal najczęściej podszywane przez hakerów. Na drugim miejscu znalazły się firmy technologiczne, które wymieniły się pozycjami z firmami kurierskimi.
Ataki phishingowe wykorzystujące loga Microsoftu wzrosły o 13 procent w drugim kwartale 2022 roku – wynika z nowych danych opublikowanych przez firmę cyberbezpieczeństwa Cybersponse.
Konta Microsoft są wykorzystywane w 12 procentach wszystkich prób phishingu, czyli dwukrotnie więcej niż na początku tego roku. Stanowi to zagrożenie zarówno dla osób prywatnych, jak i organizacji, ponieważ zdobywając poświadczenia logowania do kont, hakerzy uzyskują dostęp do wszystkich stojących za nimi aplikacji, takich jak Teams czy SharePoint; to także zwiększone ryzyko kompromitacji kont pocztowych Outlook.
Cybersponse zaleca użytkownikom zachowanie ostrożności przy otwieraniu e-maili od nieznanych nadawców i unikanie klikania w linki w podejrzanych wiadomościach.
Ataki phishingowe nadal stanowią jedno z największych zagrożeń dla firm i konsumentów, którzy często padają ofiarą złośliwych aktorów. Najpopularniejsze marki wykorzystywane w atakach phishingowych w II kwartale 2022 roku to: LinkedIn (45 procent), Microsoft (13 procent), DHL (12 procent).
3 komentarze
Natalia
27 lipca 2022 @ 11:40
Tak, to wspaniale, że istnieje taki artykuł na temat zagrożeń phishingowych. Takie informacje to świetne źródło, które warto mieć, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie ataki phishingowe są coraz częstsze.
Wiktor
27 lipca 2022 @ 11:42
Dzięki zrozumieniu zagrożeń phishingowych i sposobu ich rozprzestrzeniania się w Internecie firmy mogą stać się lepiej przygotowane na te wyrafinowane ataki. Jak zawsze, zachęcam klientów firm do podjęcia środków ostrożności poprzez zgłaszanie podejrzanych wiadomości e-mail.
Bożena
27 lipca 2022 @ 11:44
Ten artykuł był bardzo informacyjny i poleciłbym każdemu, kto może być podatny na ten atak, aby go przeczytał. Tak dobrze, że pojawił się!